Airbus A380: sve veća dilema stratezima iz Toulousa

29. Dec 2016. | 22:31 | O. H.
Emirates-A380

Proizvođač putničkih aviona evropska kompanija Airbus nalazi se pred novim izazovom kada je u pitanju proizvodnja i isporuka golemih A380, koji su bili nada za sigurnu poslovnu budućnost kompanije i pouzdan iskorak u odnosu na drugog takmaca američkog Boeinga.

Naime, jedan od najvećih naručilaca ovog dvopalubnog aviona, jedinog te vrsta u svijetu, je kompanija Emirates i sada je već izvjesno da će upravo oni dobiti naručenih šest ovih aviona sa zakašnjenjem od godinu te dodatnih šest aviona za zakašnjenjem dvije godine, piše britanski The Guardian. Airbus navodi da je razlog ovog kašnjenja komplikacija oko isporuke motora za A380s.

Pozivajući se na navode stručnjaka, list ističe da se ne može reći da je projekat ovog širokotrupnog dvopalubnog aviona sa četiri motora loš, naprotiv interes putnika da putuju ovim avionom je primjetan, ali globalni pad ekonomske moći stanovništva avio prevoznike više usmjerava na manje širokotrupne avione tipa Boeing 777.

Airbus nije uspio pridobiti američke i japanske aviokompanije da kupuju ove nebeske golijate, a nade u veće narudžbe pokopao je i Iran Air, kada je objelodanio da među najavljenih 100 Airbusovih proizvoda ne želi imati niti jedan A380.

Rukovodstvo kompanije sa centrom u Toulouse tako je dovedeno u dilemu šta sa programom proizvodnje A380 nadalje. The Guardian navodi kako se cijeli projekat vodio činjenicom da je sve više stanovništva smješteno u velikim gradskim centrima koji predstavljaju ogromne vazdušne raskrsnice, a A380 trebao je dominirati u prevozu upravo između tih velikih zračnih luka.

Od 2007. godine do danas, Airbus je proizveo i isporučio 193 letjelica tipa A380, a naručeno ih je još 126. Inače, proizvođač je predvidio da će u dvije decenije od početka proizvodnje na tržište isporučiti oko 1.200 ovih letjelica.

NV

Na vrh