Ambasador Moore: Učenici iz Jajca su moji heroji

22. Jun 2017. | 12:38 | NV
Jonathan Moore

Šef misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini Jonathan Moore odbacio je optužbe HDZ-ove ministrice obrazovanja Srednjobosanskog kantona Katice Čerkez da međunarodna zajednica u BiH djecu iz Srednje strukovne škole u Jajcu koristi kao vlastiti instrument.

“Nije u pitanju pritisak međunarodne zajednice, nego pružanje podrške sjajnoj inicijativi učenika u Jajcu”, rekao je za agenciju Patria ambasador Moore.

Lokalna vlast u Srednjobosanskom kantonu pokušala je Srednju strukovnu školu u Jajcu podijeliti na dvije škole – u jednoj bi se nastava odvijala po hrvatskom u drugoj po bosanskom planu i programu. Takvoj ideji oštro su se suprotstavili sami učenici. Upozorili su da u Federaciji BiH trenutno postoje 54 škole poznate kao ‘dvije škole pod jednim krovom’, u kojima su učenici podijeljeni po nacionalnim osnovama, te da oni ne žele postatiti 55. škola.
Nakon mirnih protesta učenika vlasti su odustale od takve ideje, a učenicima koji su spriječili novu segregaciju u Jajcu podršku su pružili i iz OSCE-a, što je ministrica Čerkez protumačila kao snažan pritisak međunarodne zajednice.

Moore je odbacio takve optužbe.

“Mi u Misiji OSCE-a u Bosni i Hercegovini stalno pratimo stanje u obrazovanju u cijeloj BiH i naše kolege odlično poznaju sve škole u Jajcu godinama. Kada su mene obavijestili, u junu prošle godine, o mogućem kreiranju novog slučaja “dvije škole pod jednim krovom” i inicijativi učenika u Jajcu, koji su digli svoj glas protiv podjele i koji zahtijevaju kvalitetno obrazovanje, zasnovano na inkluzivnosti i nediskriminaciji, umjesto podjele i segregacije, ja sam odlučio posjetiti Jajce odmah u julu i mi smo od tada veoma aktivni po ovom pitanju. Kako sam već ranije isticao, ti učenici su moji heroji i imaju punu podršku Misije u njihovoj borbi za kvalitetno obrazovanje”, rekao je ambasador Moore za NAP.

On je dodao da podrška učenicima u Jajcu „nije u pitanju pritisak međunarodne zajednice, nego pružanje podrške sjajnoj inicijativi učenika“. Dodao je da OSCE cijeni uloge svih, i u Jajcu, i na kantonalnoj razini, koji su spriječili podjele učenika u Jajcu.

 

NV / NAP

Na vrh