EDUS: Prijedlog Zakona osnovnog obrazovanja KS unapređuje obrazovanje učenika sa teškoćama

5. May 2017. | 21:56 | NV
Rana fotka 4

Nakon povlačenja prijedloga novog Zakona o osnovnom obrazovanju Kantona Sarajevo sa Skupštine i  intenzivnih pregovora sa javnim sektorom i nevladinim organizacijama, resorno ministarstvo i Vlada KS uvažili su beskompromisan zahtjev EDUS-a za dodatnim zakonskim klauzulama kojim se osigurava da se, pored provođenja i evaluiranja individualnog prilagođenog plana i programa za djecu s poteškoćama u redovnim školama, isto učini i za djecu u centrima za specijalno obrazovanje, iz razloga što je individualni plan za veliki broj djece koja centre pohađaju ključni uslov za njihovo uspješno obrazovanje.

Ovaj pomak je naročito bitan kad se u obzir uzme da se Zakonom Centri nastavljaju tretirati kao primarna mjesta obrazovanja djece s poteškoćama, unatoč konvencijama kojima se naša zemlja obavezala na moratorij na upis djece u specijalne ustanove i njihovu obaveznu inkluziju u redovne škole, kažu iz EDUS-a.

Dodatna zakonska potpora kvalitetnijem obrazovanju djece s poteškoćama jeste i uvođenje u Zakon, po prvi put,”Pravilnika o inkluzivnom obrazovanju”, koji je trenutno u izradi. Pravilnik bi trebao odrediti konkretne, ali i obavezujuće aktivnosti nastavnog osoblja u redovnim školama i centrima i jasno definisati odgovornosti za napredak učenika te potrebne servise podrške (asistenti, prilagodba prostora itd.) koje je ministarstvo dužno obezbjediti kao podršku obrazovanju učenika s poteškoćama, bilo da se radi o djeci u osnovnim školama ili u centrima.

Uz uslov da se navedeni Pravilnik uradi kvalitetno i stručno,  smatramo da je prijedlog zakona s kojim Vlada KS treba izaći na Skupštinu 10. maja, kad je u pitanju obrazovanje djece s poteškoćama, i pored nedostataka, značajan sistemski iskorak naprijed. Stoga apelujemo na poslanike Skupštine KS da navedeni prijedlog Zakona o osnovnom obrazovanju i usvoje, poručuje iz EDUS-a.

 

NV

Na vrh