Gramofonske ploče vraćaju se na muzičko tržište

Krajem osamdesetih godina većina ljudi je pretpostavljala kako je prošlo vrijeme gramofonskih ploča

4. Jan 2015. | 16:52 | D.R


Pad broja prodatih vinila je zapečatila digitalna revolucija. MP3, WMA i FLAC formati su gramofonske ploče poslali u historiju, dok su Spotify, Soundcloud muzičke platforme potpuno izmijenile način na koji se muzika danas konzumira.

Gramofonske ploče u posljednjih nekoliko godina doživljavaju pravi 'comeback'. Još od 2006. godine u Velikoj Britaniji i u SAD-u bilježi se postepen rast broja prodatih vinila. Prvih godina taj rast se događao puževim korakom, no u posljednje tri godine broj prodatih gramofonskih ploča raste nevjerovatnom brzinom.

Samo u Velikoj Britaniji u 2014. godini prodato je preko 1.2 miliona gramofonskih ploča, što je brojka koja se nije dogodila još od davne 1996. U Americi ta cifra je neuporedivo veća – statistike bilježe da je prošle godine prodato preko osam miliona vinila!

Muzički kritičari ovaj vinilni 'boom' objašnjavaju preporodom 'indie' glazbe u posljednjih par godina, kao i interesom mlađe generacije 'hipstera' za zastarjelom tehnologijom.

Naime, na tržištu gramofonskih ploča trenutno postoje dvije grupice konzumenata – oni stariji, koji su s vinilima odrasli, te oni mlađi, koji se s pločama u svom djetinjstvu nikad nisu susreli. Ponovni procvat gramofonskih ploča objašnjava se činjenicom da je 'zastarjela' tehnologija opet postala 'in'.

Među muzičarima koji trenutno uspijevaju prodati najviše ploča nalazi se mnogo 'indie' bendova (Arctic Monkeys, Jack White i Mac Demarco), zatim neki 'stari igrači' (Pink Floyd, Led Zeppelin, Beatles i Bob Marley), kao i nova imena muzičke industrije (Lana Del Rey, Lorde i St.Vincent).

Na vrh