Izgrađena dionica autoceste Svilaj – Odžak: Deset novih kilometara autoceste na Koridoru Vc

11. Dec 2017. | 19:26 | NV
IMG_1687

Svi radovi na dionici autoceste Svilaj – Odžak dugoj 10,7 km su završeni, saopćeno je iz Autocesta Federacija BiH.

Ova dionica je strateški važna ne samo za poboljšanje cestovne infrastrukture nego i za regionalnu saradnju i bolju komunikaciju s EU.

Do završetka izgradnje mosta Svilaj i graničnog prijelaza ovaj dio je pušten na korištenje lokalnom stanovništvu.

Direktor JP Autoceste Federacije BiH Adnan Terzić na otvaranju je kazao da će ovaj dio koridora znatno rasteretiti saobraćaj u Odžaku, ali da će pravu vrijednost dobiti tek izgradnjom graničnog prijelaza i mosta Svilaj.

“Nakon toga će ovaj dio BiH biti povezan s koridorima i magistralama evropskih puteva”, rekao je Terzić.

Rekao je da na početku godine nije bilo mogućnosti da se dobiju sredstva od EBRD-a bez povećanja akciza.

“Ali smo zajedno s ministrom prometa i komunikacija FBiH Denisom Lasićem, našim nadzornim odborom i unutrašnjim snagama uspjeli da iznađemo sredstva i predfinasiramo dok ne steknemo uslove da EBRD da potpis za sredstva”, naglasio je Terzić.

Melvin Asin iz Delegacije EU u BiH kazao je da se danas označava veliki korak ka implementaciji agnede za povezivanje u BiH.

“Naš zajednički cilj je unapređenje BiH i njenih susjeda Zapadnog Balkana te Evropske unije. EU je sufinansirala radove sa 17,5 mliona eura iz granta EU za Zapadni Balkan. Ovo će biti važna spona između Sarajeva Zagreba, Sarajeva i Budimpešte i Sarajeva i Beograda”, rekao je Melvin Asin.

Izgradnja dionice Svilaj-Odžak značajna je i zbog teretnog saobraćaja koji se odvija na sjeveru BiH, kod Bosanskog Broda i Orašja.

Federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić je istakao da ovaj dio predstavlja najsjeverniji dio autoceste na Koridoru Vc u BiH te da ima strateški značaj za izgradnju cjelokupnog autoputa.

“Autocesta na koridoru Vc će dobiti svoj značaj tek nakon što bude izgrađena u cjelosti, od Bijače do Svilaja, te će tada promet na svim dionicama biti kumulativno uvećan, jer će privući i dio lokalnog i regionalnog prometa”, naveo je Lasić.

Od ovih blizu 11 kilometara moderne autoceste benefit ima i lokalna zajednica. Tako je izgrađena  i pristupna cesta dužine 4 km, a vrijednost investicije je tri milion KM. Također, uloženo je preko 11 miliona KM vlastitih sredstava za ekspropijaciju zemljišta.

Načelnik Općine Odžak Jakov Ivanković naglasio je značaj zavreštka izgradnje dionice Svilaj -Odžak za ekonoomski i privredni razvoj ove lokalne zajednice.

Izgradnja ove dionice koštala je 85 miliona eura sa PDV-om, a radovi su finansirani iz kredita Evropske investicione banke (EIB) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), grant i vlastitih sredstva JP Autoceste FBiH.

Radovi na ovoj dionici započeli su u septembru 2013. godine, a izgradnja je bila podijeljena u dvije faze zbog uslovljenosti od završetka izgradnje mosta preko rijeke Save kao i graničnog prelaza Svilaj.

Radove su izvodili austrijski Strabag i bh. kompanije Euro-asfalt i ŽGP.

Iako završena, dionica autoceste Svilaj – Odžak, još uvijek neće biti otvorena za puni saobraćajni profil. To će se desiti tek kada budu okončani radovi na mostu i graničnom prelazu Svilaj, kažu iz JP Autoceste Federacije BiH.

 

NV

Na vrh