Kia konceptom GT4 Stinger šokirala Detroit

Na upravo otvorenom salonu automobila u Detroitu Kia je predstavila svoj dosad najagresivniji koncept GT4 Stinger, koji zadnjim pogonom i rasporedom sjedišta 2+2 pomjera granice mogućnosti te čovjeka i stroj stavlja u harmoniju kako na cesti tako i na stazi

16. Jan 2014. | 11:21 | Semir Hambo
17563

Ne iznenađuje da je GT4 Stinger "divlje dijete" dizajnera iz Kijinog kalifonijskog dizajnerskog centra, gdje se 2012. godine rodio i koncept Track’ster. Kao ni Track’ster ni GT4 Stinger ne može sakriti svoju živahnu narav.

“Užitak u vožnji je bio jedan od naših prioriteta pri nastajanju GT4 Stingera,” o konceptu je rekao Tom Kearns, šef dizajna u Kijinom američkom dizajnerskom centru. “Radi se o vozilu sa sjedištima 2+2 za kojim će se okretati glave svakidašnjih vozača, dok će se istovremeno
na stazi osjećati kao kod kuće. Radi se o čistoći, jednostavnosti bezvremenosti. GT4 Stinger je povratak u stara vremena kada je bila vožnja nezaboravno iskustvo i nisu je ograničavala brojna elektronska pomagala.”

Snaga, stav i dokazane performanse

Ispod haube GT4 Stingera nalazi se 2,0-litarski turbo benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem goriva (T-GDI) s impresivnih 315 konjskih snaga. “Naša trkaća Optima ima isti motor i proizvodi više od 400 KS,” kaže Kearns. “Zašto, dakle, našem konceptu ne bi dali snagu koju će ljudi primijetiti?”

Snagu preko sportskog 6-stepenog ručnog mjenjača prenosi na zadnje točkove obuvene u Pirellijeve P-Zero pneumatike dimenzija 275/35 R20 (sprijeda 235/35 R20). Po mjeri napravljeni 20-inčni naplaci su zbog veće čvrstoće i smanjene težine napravljeni od legure aluminija i karbonskih vlakana. Tu su još i Brembo Gran Tourismo kočnice sa perforiranim
kočionim diskovima i 4 kočione čeljusti.

Jednostavnost dizajna

Ljubitelji Kijinog dizajnerskog jezika, koji je većinom djelo predsjednika korporacije Kia Motors i njihovog glavnog dizajnera Petera Schreyera, odmah će prepoznati Kijine ključne vizuelne elemente. “Vozilu smo dali "zapakovan" izgled,” govori Kearns i objašnjava: “To znači da smo karoserijske ploče postavili oko šasije, umjesto da ih samo zavarimo na nju.”

Silueta GT4 Stingera je jednostavna, ali moćna. Karakteristična Kijina tigrova maska je spuštena zbog što većeg ulaska hladnog zraka. Vizuelno koncept pored tigrove maske karakterišu i vertikalni LED farovi i naglašeno zaobljeni branici te crni usisni otvori za zadnje kočnice, a sve skupa dočarava čist, gladak izgled. Prednji produžetak od karbonskih vlakana smješten ispod branika omogućava dodatni podtlak, koji 20-inčne pneumatike i cijelog GT4 Stingera drži "zalijepljenim" na cestu.

Na vrh