Karasalihović: Devet aviolinija razlog su za optimizam

Međunarodni aerodrom Tuzla prošle je sedmice potpisao ugovor s aviokompanijom Wizz Air na osnovu kojeg planiraju proširenje godišnjeg prometa i do 100 posto. U razgovoru za Novo vrijeme, v.d. direktora Rifat Karasalihović, govori o mogućnostima koje pruža aerodrom u Tuzli te o planovima čija je realizacija sve izvjesnija

17. Nov 2014. | 17:00 | Alem Dedić
31596

31596.jpg

Hronološki posmatrano, Međunarodni aerodrom Tuzla osnovan je 1998. godine od Vlade Tuzlanskog kantona. Od 1992. do 1998. godine bio je u sklopu Međunarodnog aerodroma Bosne i Hercegovine. Godine 1998. Vlada, odnosno Skupština Tuzlanskog kantona, donijela je odluku o osnivanju Javnog preduzeća Međunarodni aerodrom Tuzla.

Od osnivanja do danas Vlada, s Kantonom kao vlasnikom, brine o aerodromu i njegovoj infrastrukturi. Između 1998. i 2002. godine Vlada je donijela odluku o izgradnji putničkog terminala, što je i finansirala. Nakon toga, Vlada je 2004. godine donijela odluku o izgradnji platforme koja je završena 2005. godine. Godine 2006. aerodrom zbog nekih tehničkih detalja biva zatvoren te ponovo otvoren 2007. Od 2007. do 2010. godine aerodrom obavlja samo charter-letove. U 2013. godini počinje saradnja s aviokompanijom Wizz Air, koju je uspostavio Enver Jukanović, prijašnji direktor Aerodroma. Tad su za početak uspostavljene dvije linije, za Malmö i Göteborg, a nakon toga još tri, za Basel, Düsseldorf i Eindhoven.

“Što se tiče funkcije v.d. direktora, ja sam tu kratko, ali sam uključen u različite aktivnosti od samog osnivanja aerodroma u Tuzli. Prošle sedmice potpisali smo s Wizz Airom ugovor o otvaranju nove četiri linije koje će početi saobraćati od 30. juna 2015. godine. Unutar tih linija su i letovi za Oslo, Stockholm, München i Frankfurt-Hahn, tako da će Međunarodni aerodrom Tuzla počev od juna 2015. godine biti povezan s devet gradova u Evropi, a samim tim ucrtava se u mapu evropskih aerodroma. Wizz Air ovdje otvara i bazu koja će biti smještena na Međunarodnom aerodromu Tuzla. Na ovaj način mi ćemo imati 25 zadovoljavajućih letova tokom sedmice”, ističe za Novo vrijeme Rifat Karasalihović, v.d. direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla.

Na pitanje šta znači devet linija za kanton i državu, Karasalihović odgovara da se na ovaj način otvaraju perspektive za samostalnu održivost aerodroma.

“To za Međunarodni aerodrom Tuzla znači mnogo. Otvaraju se perspektive za samostalnu održivost aerodroma, pri čemu će biti moguće da se sami finansiramo u doglednoj budućnosti. Dolazi do povećanja broja putnika sa sadašnjih 150 hiljada na nekih predviđenih 300 hiljada. Na ovaj način Aerodrom Tuzla će veći porast operacija popratiti zapošljavanjem novih radnika, te ćemo, najvjerovatnije u martu naredne godine, objaviti konkurse i ujedno započeti njihovu edukaciju od marta do aprila kako bi novi radnici bili raspoređeni na mjesta koja bude trebalo popuniti”, kaže v.d. direktor Karasalihović.


Korist i za širu zajednicu

Od novih linija korist bi, osim 38 stalno zaposlenih na Aerodromu, trebali osjetiti i u Turističkoj zajednici Tuzlanskog kantona.

“Osim Turističke zajednice Tuzlanskog kantona, benefite od novih linija trebale bi imati i različite ugostiteljske grane. Također, državne službe koje prate rad Aerodroma, poput policije, carine, kontrole leta, trebale bi povećati broj uposlenih. Na taj će način šira zajednica osjetiti efekte otvaranja baze”, ističe Karasalihović.

O planovima novog menadžmenta Karasalihović kaže da trenutno vode pregovore s različitim avioprevoznicima s ciljem otvaranja tri nove linije. “Menadžment aerodroma posljednja tri mjeseca intenzivno vodi pregovore s različitim avioprevoznicima iz Evrope o mogućnosti uspostave aviolinija prema Beču, Münchenu i Salzburgu. Nažalost, u ovom trenutku ide teško. Međutim, mi se nećemo predati, idemo ka tome, jer je i moj san, kao uposlenika, da se uspostave te redovne linije”, kaže on i dodaje da bez obzira na različita politička previranja aerodrom posluje sasvim dobro.

“Čini nam se da je tu mnogo i do medijske pompe, ima tu i nekulture određenih novinara, dezavuiranja javnosti, prije svega u Kantonu, ali i šire. Ja ovim putem želim napomenuti da mi kao legalisti želimo da se proces koji se vodi pred sudom oko smjene bivšeg direktora što prije završi i da imamo čistu sliku. Nažalost, ljudi koji su uključeni s druge strane dezinformiraju javnost, pogotovo pojedini novinari i pojedini mediji”, kaže Karasalihović za Novo vrijeme.


Putnici zadovoljni pruženom uslugom

Jedan od zadovoljnih korisnika aerodroma u Tuzli je i poznati bh. književnik s adresom u Švedskoj, Muhamed Mahmutović.

“Aerodrom funkcionira bolje nego što sam očekivao. Ranije nije poslovao s putničkim saobraćajem i svaki put se osjeti da ide nabolje, što me raduje, a osoblje se trudi da bude ljubazno i profesionalno. Nisam primijetio da iko ima žalbi i svi se radujemo kad čujemo da se otvaraju neke nove linije i da će aerodrom Tuzla preživjeti… Mislim da od parkinga pa nadalje sve funkcionira kako treba”, zaključuje Muhamed Mahmutović koji vrlo često putuje na liniji Malmö – Tuzla.

Bilo kako bilo, devet aviolinija su razlog za optimizam, kako naš tako i šire javnosti.

Na vrh