Na udaru hakera mogli bi se naći i avioni

Iako često možemo čuti kako je letenje avionom najsigurniji oblik putovanja, nakon svih događaja u posljednje vrijeme poput nestanka i rušenja malezijskih aviona, odnosno nedavnog pada aviona u Francuskoj, povjerenje u sigurnost letova uveliko je "poljuljana"

18. Apr 2015. | 15:31 | S.M
39494


Smanjenju tog povjerenja vjerovatno će pridonijeti i izvještaj Government Accountability Officea (agencija povezana s američkim kongresom) u kojem se tvrdi da je veliki broj aviona ranjiv na hakerske napade te da bi, putem WiFi mreže koja je dostupna putnicima, neko iz aviona ili čak sa zemlje mogao preuzeti kontrolu nad računarskim sistemom u avionu.

Tokom rada na ovom izvještaju, članovi agencije razgovarali su sa stručnjacima za cyber sigurnost i za avionsku sigurnost te su oni upozorili kako bi hakeri, barem u teoriji, mogli ugroziti sigurnost putnika i preuzeti kontrolu nad avionima, ubaciti virus u računare za kontrolu leta te preuzeti kontrolu nad sistemom upozorenja i sistemom navigacije aviona. U izvještaju se navodi kako bi za tako nešto bilo potrebno probiti firewall koji razdvaja WiFi od ostatka elektronike u avionu, a pilot John Barton za CNN rekao je kako su hakeri ranije uspjeli probiti zaštitu Pentagona pa pretpostavlja kako bi tako nešto mogli bez problema napraviti i s računarskim sistemom aviona.

Cyber stručnjaci s kojima su razgovarali kažu kako najveći rizik predstavlja internetska povezanost koja se smatra "direktnom vezom između aviona i vanjskog svijeta" te postoji teoretska mogućnosti da bi putem virusa ili malwarea postavljenog na neku internetsku stranicu kojoj pristupaju putnici u avionima (u onim avionima u kojima postoji mogućnost korištenja WiFi-ja) napadači mogli pristupiti sistemu aviona. U izvještaju se zaključuje kako se što prije trebaju poduzeti sve mjere kako bi se riješili ovi problemi i, prije nego bude kasno, eliminirale sve potencijalne prijetnje komercijalnim letovima poput terorista koji bi putem laptopa iz aviona ili čak sa zemlje mogli rušiti avione, a stručnjaci za cyber sigurnost smatraju kako ovakve ranjivosti avionskih sistema zaista postoje te su navedene prijetnje – stvarne. Ipak, iz GOA-e nisu objavili detalje vezanu uz ovo istraživanje tako da nije poznato jesu li u ovom slučaju riječ o teorijskim pretpostavkama ili su ove informacije bazirane na stvarnim testovima.

Novinari CNN-a kontaktirali su i avionske kompanije te su im iz Boeinga poručili kako su u potpunosti posvećeni sigurnosti i da piloti u njihovim avionima na raspolaganju imaju više od jednog sistema navigacije te da se bez odobrenja pilota ne može unijeti niti jedna promjena u planu leta. Iz Airbusa su komentirali kako u svojim avionima koriste najviše sisteme sigurnosti, no nisu htjeli spominjati nikakve detalje jer bi to moglo biti kontraproduktivno za sigurnost.

Na vrh