Nova sezona Formule 1: Počeo najbrži cirkus na svijetu

Iako je u završnim godinama starog i početnim godinama novog milenija rivalstvo između Mikke Hakkinena i Michaela Schumachera bilo jedno od najsnažnijih sportskih rivalstava na svijetu, malo ko danas prati Formulu 1 s guštom s kojim je nekad pratio. Previše je toga što ovom sportu nedostaje da bi plijenio pažnju publike kao nekad

28. Mar 2016. | 11:38 | Admir Ruhotina
56499

Utrkom za Veliku nagradu Australije počela je nova sezona Formule 1, najbržeg cirkusa na svijetu, kako često možemo čuti da navijači zovu ovaj sport. Nova sezona donijela nam je i nova pravila i, rekli bismo, nije da nismo navikli.


Brojne promjene nastavljaju tjerati publiku

Prošle sezone najčešće kritizirana pojava u Formuli 1, osim predominantnosti Mercedesa, bio je zvuk motora. Novi hibridni V6 turbomotori bili su veliko razočarenje za sve ljubitelje glasne “vriske” ranijih V10 ili V8 motora. Kao da vam neko nakon koncerta Metallice na uho pusti tanahne zvuke uspavanki. Pokušali su to čelnici Formule promijeniti u novoj sezoni, a jedno od rješenja je da ekipe sad moraju koristiti odvojene ispušne cijevi za turbinu i “westgate” ventil, za razliku od sezona 2014. i 2015. kad se koristila samo jedna ispušna cijev. Za gledaoce na stazi malo ljepši ugođaj za uši, međutim za one pored televizijskih prijemnika, razlika je neznatna u odnosu na dvije prethodne godine. Čini se da će ipak još mnogo vremena proći dok se ne vrati karakteristična buka koju proizvodi motor Formule 1 u punoj snazi, za sve ljubitelje ovog sporta – muzika za uši.

Još jedna velika promjena desila se u sistemu kvalifikacija. U jeku dominacije Mercedesovih vozača, čelnici FIA-e odlučili su barem kvalifikacije pokušati učiniti zanimljivijim. Međutim, bio je to pucanj u prazno. Sistem je zbunio vozače, a kako li su tek promjenu razumjeli gledaoci. Pokušat ćemo što je moguće prostije objasniti kako je zamišljen novi sistem. U prvoj kvalifikacijskoj rundi nakon sedam minuta otpada najsporiji vozač, a potom preostala četiri najsporija vozača svakih 90 sekundi. Najbržih 15 iz prve runde bore se u drugom krugu koji traje 15 minuta. U tom dijelu nakon šest minuta ispada najsporiji vozač. Potom, svakih 90 sekundi ispada po jedan, dok na stazi ne ostane osam vozača. Nakon sedam minuta pauze počinje posljednja u kojoj će nakon pet minuta otpasti najsporiji, a zatim svakih 90 sekundi sljedeći, sve dok na stazi ne ostane najbrži. Međutim, sistem koji zvuči interesantno u praksi je bio daleko od zanimljivog. Zbog uštede setova guma za utrku, u posljednjoj rundi vozači su napravili tek po jedan brzi krug, tako da su praktično kvalifikacije završene mnogo ranije, čak šest minuta prije isteka vremena, odnosno zvaničnog kraja. Posljednjih šest minuta vozači su boravili u boksu, a sami procijenite koliko je to bilo zanimljivo – gledati praznu stazu Albert Parka i diviti se vrelom asfaltu. Koliko je promjena bila efikasna govori i činjenica da se već na narednoj utrci u Bahreinu vraća stari sistem kvalifikacija.

Još jedna novina je da će od ove sezone vozači na raspolaganju imati još jednu komponentu guma. Za razliku od ranijih sezona kad su vozači tokom vikenda na raspolaganju imali dvije vrste guma, od ove će moći izabrati i treću, i to oni timovi koji dođu do trećeg kruga kvalifikacija. I kad već govorimo o gumama, kažimo da je Pirelli od ove sezone uveo još jednu, petu komponentu guma – ultrasoft, najmekša komponenta do sada, koja će se koristiti isključivo na Grand Prixevima koji se voze po gradskim stazama kakve su Monako ili Singapur.

Kako bi se utrka učinila zanimljivijom i povećao utjecaj vozača na samu utrku, FIA je odlučila smanjiti radiokomunikaciju između vozača i boksa, odnosno njihovih inžinjera. To podrazumijeva da će vozač sam donositi odluku o tome, naprimjer, kako da balansira motor tokom utrke i sl.


Mercedes i dalje dominantan

Tim koji valja savladati i ove sezone bit će Mercedes. Ferrari je učinio ogromne napore kako bi smanjio zaostatak. U tome su i uspjeli, međutim Mercedes i dalje ima osjetnu prednost. Ono što bi prvenstvo moglo učiniti zanimljivijim jeste žustrija borba unutar Mercedesa između Hamiltona i Rosberga, koji se ove sezone neće tako lahko odreći titule kao prošle. Ferrari je prošle sezone uspio neočekivano ostvariti tri pobjede u sezoni, iako je bilo planirano barem dvije, ali i to je bilo premalo da se zaustavi ogromna dominacija Mercedesa. Ako se po jutru dan poznaje, onda ova sezona ne bi trebala biti toliko monotona.

Ferrari je već u Australiji pokazao da može parirati Mercedesu i samo loša strategija i izbor guma koštao ih je na kraju pobjede. Ne treba se zavaravati, Mercedes je i dalje broj jedan, ali daleko od toga da će na kraju ostvariti 17 ili 18 pobjeda u 21 utrci. Kao treća snaga nameće se Williams, međutim, poručili su da su daleko od borbe za titulu s Mercedesom i Ferrarijem. Mnogo se očekivalo od tima McLaren Honde, koji je prethodnu sezonu iskoristio za adaptaciju i pravljenje bolida za ovu. Međutim, još ima prostora za napredak. Nakon pet godina, Renault se vratio u potpunosti u Formulu 1 kupivši tim Lotus, ali daleko od toga da će igrati značajnu ulogu u borbi za vodeće pozicije. U punom kapacitetu ih možemo očekivati tek u narednim sezonama.

Ljubitelji ovog sporta nadaju se da će im mnoge promjene donijeti barem malo neizvjesniju sezonu nego je to bio slučaj u protekle dvije. Ipak, nastavi li FIA sa stalnim izmjenama pravila i uvođenjem promjena u svim segmentima takmičenja, onda bi se opća popularnost Formule 1 u svijetu mogla dodatno smanjiti. Kod onih najzagriženijih će zauvijek ostati sjeta i nostalgija za famoznim borbama kakve su nekad vodili Hakkinen i Schumacher.

Na vrh