Usvojite 11 odličnih savjeta za dobro zdravlje

Mali ali provjereni savjeti mogu učiniti ogromne promjene vašeg zdravstvenog stanja

11. Jun 2014. | 11:13 | Senahid Malanović
24231



Ne preskačite doručak
Zdrav doručak je jedna od pozitivnijih mjera protiv viška kilograma. Oni koji preskaču doručak obično se prejedaju kasnije u danu i debljaju. Zdrav doručak ne uključuje slatkiše i slatke žitarice nego voće, povrće, jogurt ili jaja. Neka dan počne sa zdravim namirnicama, makar to bila jabuka koju ćete grickati čekajući autobus.


Radite povremeno i s lijevom rukom/desnom
Mijenjajući ruke možete potaknuti stvaranje novih biohemijskih puteva unutar mozga koji će pomoći u očuvanju moždane aktivnosti. Primjerice, jedite, pišite ili perite zube s nedominantnom rukom. Otjerat ćete Alzheimerovu.


Malo neugodnih mirisa
Češnjak i luk su zdravi. Između ostalih i u Child’s Health Institute u Cape Townu su ustanovili da sirovi češnjak pomaže u borbi protiv dječjih infekcija. Visoke temperature uništavaju važne sastojke zbog kojih su zdravi zato je dobro jesti ih sirove.


Nabavite taj kalcij
Uzmite dnevnu dozu kalcija, ali ne iz tableta (ako ipak uzimate tablete morate uzimati i magnezij jer se inače kalcij neće apsorbirati) već iz namirnica koje ga sadrže. Čvrste kosti imat ćete ako pijete mliječne proizvode.


Bobice za srce
Borovnice, jagode i maline sadrže antocijanidina, snažnih antioksidanata. Borovnice su posebno bogate i resveratrolom koji štiti od srčanih bolesti i raka.


Uklonite stres
Spriječite nisku razinu šećera u krvi koja vas dovodi do stanja stresa jedući u tri glavna obroka i manje međuobroke bez većih pauza. Neka vam pri ruci budu voće i povrće, a slatkiši tek ponekad mjesečno. Pada li vam koncentracija pojedite malo proteina jer oni daju potrebnu energiju.


Peticom do vitamina C
Potrebnu dnevnu dozu od 90 mg vitamina C nabavit ćete jedući pet voćki ili povrća. I tako svaki dan.


Čista voda
Polako ali ustrajno navikavajte se da žeđ ublažavate vodom, a ne sokovima. Posebno pazite da ne biste dehidrirali tijekom tjelovježbe. Klonite se energetskih napitaka i zašećerene vode, umjesto toga bolje je popiti vodu u koju ste stavili par kapi limuna.


Istopite salo mijenjajući tempo
Ako vam brzina i snaga koju ulažete varira iz minute u minutu bit će vam interesantnije vježbati, a imat ćete i bolje rezultate.


Trčite po livadi ili plaži, ne po betonu
Beton nije prijatelj vaših zglobova kao neka mekša podloga. Osim toga livade i slične površine su neravne pa vas primoravaju da usporite i fokusirate se na to gdje ćete smjestiti nogu – što je dobro za koncentraciju.


Prestanite s pušenjem
Pušači imaju i veći rizik od amputacije. Pokazalo se da pušenje utječe na slabljenje kostiju, a istovremeno ometa i normalnu cirkulaciju krvi u udove. Loša kombinacija koja zna dovesti do neželjenog rezultata.

Oznake:

Na vrh