“Zaboravljene vještine”: Mališani u zeničkim vrtićima uče pomoću svojih prstića

4. Dec 2016. | 16:29 | NV
IMG_3999-810x540

U vrijeme kada trogodišnjaci sa samo dva prsta barataju pametnim telefonima, koriste razne aplikacije i igrice dok istovremeno većina njih ne zna svezati pertle ili samostalno zakopčati jaknu, u vrtiću “Pinokio” u Zenici prošle godine odlučili su se da naprave – drveni interaktivni panel, piše portal zasvakodijete.ba.

“Ukrašen” je šarafima, kopčama, slavinom, prozorčićima iza kojih se kriju slike, oblici i teksture, s pertlama i dugmićima, kazaljkama i brojevima, ksilofonom i mnogim drugim interesantnim stvarima koje privlače dječiju pažnju i ohrabruju ih da isprobavaju prstićima, istražuju pogledom, razmišljaju i snalaze se u stvarnom prostoru. Kroz nabrojano djeca razvijaju finu motoriku i uče sve ono što im je potrebno u svakodnevnom životu – zakopčati jaknu ili ruksak, svezati pertle, otvoriti i zatvoriti prozor ili vrata… Danas u Javnoj ustanovi Predškolski odgoj i obrazovanje Zenica iste panele imaju u četiri vrtića. 

“Interaktivni panel služi kao didaktički materijal za igranje, razvoj vještina i sposobnosti. Kroz igru stimuliše razvoj vještina potrebnih za samostalno funkcionisanje, a kao didaktički materijal olakšava svakodnevni rad s djecom. Činjenica je da više djece u dobi između dvije i pet godina zna igrati android igrice i koristiti pametni telefon nego voziti biciklo, koristiti pribor za jelo ili zavezati pertle. Tabla potiče dijete na razvijanje pojedinih sposobnosti od tjelesnih — fina i gruba motorika, do psihičkih — zapažanje, kreativno rješavanje problema, potiče maštu i kreativnost, auditivno stimuliše. Jača grafomotoriku, odnosno mišiće potrebne za pisanje. Ti mišići kod djece postaju sve slabiji zbog prekomjernog korištenja androida, što oštećuje motoričke sposobnosti”, objašnjava Zijada Kurtodža-Vučak, logopedica i stručna saradnica u Javnoj ustanovi Predškolski odgoj i obrazovanje Zenica koja je došla na ideju da se izradi interaktivni pano koji je koncipiran po uzoru na Montessori materijal koji je, kaže, za većinu vrtića u javnom sektoru preskup i nedostižan san.

“Imali smo ideju, obrazložili je roditeljima i oni su nam pomogli da od najosnovnijih sredstava izradimo prvi panel koji je zainteresovao djecu i vrlo brzo se pokazao kao pun pogodak kako u redovnom, svakodnevnom radu vrtića, tako i u posebnim grupnim i individualnim programima za djecu s poteškoćama”, priča nam Zijada Kurtodža-Vučak o počecima interaktivnih panela koji se danas osim u “Pinokiju” nalaze još u tri zenička vrtića – “Radost”, “Dunja” i “Poletarac” u kojem prisustvujemo jednoj od aktivnosti na kojoj djeca koriste interaktivni panel.

“Naredne godine izradu table kao projekat podržava Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke, kroz grant za „Pomoć projektima poboljšanja odgojno-obrazovnog rada sa djecom sa poteškoćama u razvoju“ tako da smo ih instalirali u još ova tri vrtića gdje su također izazvali veliko zanimanje djece, oduševljenje roditelja ali i odgajateljica kojima služe kao koristan didaktički materijal u svakodnevnom radu”, pojašnjava Zijada Kurtodža-Vučak, a Aiša, Džejna, Iman,Stefan, Ismar, Mak, Ajnur i Erna strpljivo čekaju novu priču nakon koje će učiti i igrati se na panelu. Ismar nam pokazuje brojeve i kazaljke, Stefan se zabavio sa zakopčavanjem, Mak i Iman zavrću i odvrću šarafe…

 

Interaktivni panel ima više namjena

Koordinatorica vrtića “Poletarac” Majda Fazlinović kaže kako je interaktivni panel višestruko koristan.

“Imaju linije koje su im predvježbe za pisanje, ploča je dobra za vježbanje novih vještina i znanja, razvijanje mašte, koordinaciju pokreta, za razvoj generalno. Ono što je u svemu najbitnije je da sve to djeca usvajaju kroz igru, a ne “školski”. Djeci se ništa ne nameće, sama se zainteresiraju, žele sve vidjeti, dodirnuti, isprobati, i kroz to uče”, kaže Majda Fazlinović.

Direktorica JU Predškolski odgoj i obrazovanje Zenica Jasmina Gasal kaže kako je panel osvježio prostor u vrtićima.

“Radi se o didaktičkom sredstvu koje je u prostoru i koje je pristupačno, stalno je na raspolaganju odgajateljima i djeci. Što je najbitnije, djeci sa i bez poteškoća u predškolskom uzrastu omogućava da se osamostale, da znaju svezati pertle, zakopčati jaknu, ruksak što danas, nažalost, sve više djece ne zna. ”, kaže Jasmina Gasal.

“Zahvalni smo Federalnom ministarstvu obrazovanja u kojem su, nakon što smo svojim zalaganjem i uz podršku roditelja postavili prvi panel u vrtić “Pinokio”, prepoznali ideju i podržali nas kako bismo mogli izraditi još tri panela koje su djeca, odgajatelji i roditelji prihvatili sa neskrivenim oduševljenjem”, kaže direktorica Gasal.

“Na Facebook stranici proces izrade i galeriju aktivnosti pregledalo je gotovo 10.000 ljudi iz regiona, tako da je navedena ideja bila inspiracija roditeljima i kolegama da naprave nešto slično i već sam na nekimstranicama vidjela roditelje koji kod kuće izrađuju manje panele sa nekim dijelovima koje smatraju najpotrebnijim za svoje dijete, a vjerujemo da će se ideja i dalje širiti. Na primjer, u vrtićima u Vojvodini slični paneli su odavno praksa, a postavljaju ih čak i u školama”, kaže Zijada Kurtodža-Vučak.

 

UNICEF nagrađuje

UNICEF BiH otvorio je u maju Konkurs “Naše priče za najbolje vrtiće” za pojedince, pojedinke i/ili grupe zaposlene u predškolskim ustanovama u Bosni i Hercegovini koji su dali istaknut doprinos inkluzivnosti i kvalitetu predškolskog odgoja i obrazovanja. U narednom periodu na blogu ZaSvakoDijete.ba biće objavljivane priče o vrtićima koji su prijavljeni na konkurs, a istaknuti stručnjaci predškolskog odgoja i obrazovanja ocijeniće prispjele prijave te nagrade i priznanja uručiti krajem godine.

 

NV

Na vrh