Zbog CEMT dozvola krivična prijava protiv ministra Juske i grupe koja je izradila pravilnik

8. Aug 2017. | 18:00 | NV
jusko ismir nap4

Prevoznici iz Republike Srpske podnijeli su Tužilaštvu BiH krivičnu prijavu protiv državnog ministra prometa i komunikacija Ismira Juske, jer je potpisao Pravilnik o CEMT dozvolama, kao i protiv članova radne grupe koja je pripremala ovaj pravilnik, saznaje novinska agencija Patria.

Iz Tužilaštva BiH nisu željeli potvrditi ovu informaciju, ali Boris Grubešić, portparol Tužilaštva kazao je da “Tužiteljstvo BiH ne može davati nikakav komentar na navedeni upit“.

U martu mjesecu ove godine iz Ministarstva saobraćaja i veza Republike Srpske Ministarstvu prometa je zvanično dostavljen dopis sa komentarom da ne postoji zakonski osnov za donošenje Pravilnika o CEMT dozvolama. I nadležni pravni sektor u državnom Ministarstvu se još krajem 2016. godine oglasio da prijedlog pravilnika o raspodjeli CEMT dozvola izlazi van zakonskih okvira definisanih Zakonom o međunarodnom i međuentitetskom prevozu.

Međutim, to nije spriječilo Igora Pejića, sekretara ministarstva i Zorana Andrića, pomoćnika ministra za transport da u okviru radne grupe pripreme pravilnik koji odgovara isključivo njihovim interesima. I dostave ga ministru Juski na potpis.

Objavljivanjem ovog pravilnika, Igor Pejić i Zoran Andrić su konačno stavili u propis da samo oni dodjeljuju CEMT dozvole prevoznicima. Naime, u prethodnom pravilniku bilo je propisano da se u Ministarstvu formira Komisija koja će pripremati prijedlog raspodjele ovih dozvola. Međutim, prethodne dvije godine Andrić je sam pravio raspodjelu CEMT dozvola prevoznicima. U krivičnoj prijavi je navedeno i to da prošle godine, iako je to bilo predviđeno članom 17 tada važećeg pravilnika, u Ministarstvu uopšte nije ni bila formirana Komisija za raspodjelu CEMT dozvola. Raspodjelu je napravio sam Andrić.

Prema ranije važećem pravilniku, nije bilo predviđeno ni da se ostavlja 5 CEMT dozvola u rezervi. A to je rađeno posljednjih nekoliko godina, bez obzira što za takvo nešto nije bilo nikakve osnove u propisima. O tome istražni organi već dugo vode istragu. I ne mogu da utvrde da je postojala zloupotreba. Objavljivanjem novog pravilnika, postojanje ove rezerve je i ozvaničeno. Rezervu od 5 CEMT dozvola će ponovo dodjeljivati Andrić, zajedno sa Pejićem, nakon što sam odnosno u saradnji sa Pejićem podijeli i onih prethodnih 95 CEMT dozvola.

“Prevoznici su posebno kivni” na Andrića što je posljednje dvije godine dodijelio veliki broj CEMT dozvola svom prijatelju i sponzoru” Risti Petriću, iako on (odnosno njegova firma “Petrić”, Vršani) prema tada važećem pravilniku nije ni mogao učestvovati u postupku raspodjele CEMT dozvola. U članu 25. dosadašnjeg pravilnika bilo je propisano da prevoznik kod koga je utvrđeno korištenje falsifikovane CEMT dozvole gubi pravo učestvovanja u postupku za dodjelu CEMT u razdoblju od naredne dvije godine. Presudom Osnovnog suda u Bijeljini od 19.06.2015.godine Petrić je pravosnažno osuđen na kaznu od, zamislite, 5.000 KM, a sve zbog produženog krivičnog djela-falsifikovanja isprave, i to i u 2011. i u 2012. godini”, kaže naš izvor iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH.

Nadalje naš izvor dodaje da „i pored toga što svake godine, dobije najviše CEMT dozvola, to Petrića ne sprečava da svakog januara, vrlo brzo nakon što preuzme CEMT dozvole, podnese i zahtjev za koju dodatnu CEMT dozvolu jer mu redovno vozači izgube CEMT dozvolu ili im je ista ukradena“.

“I to se obično dešava oko 9. januara, valjda jer je neradni dan pa nadležni organi ne mogu djelovati na praznik. A Andrić je najčešće i udovoljavao ovom zahtjevu svog sponzora za dodatnim dozvolama”, dodao je naš izvor, piše Patria.

 

NV / NAP

Na vrh