Kanton Sarajevo: Lošiji uspjeh na eksternoj maturi u odnosu na ocjene zaključene na polugodištu

23. May 2017. | 17:19 | NV
IMG_2194

U organizaciji Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo danas je održana konferencija za medije na kojoj je prezentirana analiza rezultata eksterne mature provedene u srednjim školama na području Kantona Sarajevo. Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo je, u saradnji sa srednjim školama na području Kantona Sarajevo, sprovelo 12. i 13. aprila 2017. godine pilot projekt – polaganje eksterne mature za školsku 2016/2017. godinu.

Ministar za obrazovanje, nauku i mlade KS Elvir Kazazović podsjetio je da se sa provođenjem ove provjere znanja u srednjim školama počelo prošle godine i da ona kao takva izaziva otpor kod učenika, roditelja, nastavnika i direktora škola, ali i Univerziteta u Sarajevu, koji još uvijek nije spreman da ukine prijemne ispite na fakultetima, a koji su često koruptivni, i uvaži rezultate eksterne mature.

“Ova eksterna matura, kao i sve one provedene u osnovnim školama nama služe kao korektor općeg uspjeha, jer često dobivamo kritike da nisu isti uvjeti u svim školama te da su iz tih razloga neki učenici u podređenom položaju. Eksterna provjera znanja provedena je u 34 srednje škole u KS i 2.327 učenika je pristupilo polaganju ispita maternjeg jezika i književnosti, matematike, engleskog i njemačkog jezika. Donošenjem novog zakona o srednjem obrazovanju ova provjera se neće zvati eksterna matura već eksterna evaluacija znanja, bar ovaj jedan period dok traje otpor javnosti, odnosno do uvođenja eksterne mature na državnom nivou“, naveo je ministar Kazazović.

Naglasio je važnost reforme i izmjena nastavnih planova i programa koji će biti zasnovani na ishodima učenja, čime bi dobili puno objektivniju eksternu evaluaciju znanja učenika.

“Uspjeh iz nastavnog predmeta nije isti uspjehu na eksternoj maturi, to jeste pokazuje se znatno lošiji uspjeh. Sve to sada nama može da ukaže i na nedovoljnu pripremljenost učenika, jer je u pitanju probna matura, ali isto tako i na lošije rezultate rada pojedinih nastavnika“, kazao je Kazazović.

Dodao je da je cilj da se potpuno ukine mogućnost prepisivanja, kao i uticaj i pomoć nastavnika na rezultate koje postižu učenici, odnosno uvođenje potpuno objektivne provjere znanja, koje će se u budućnosti raditi u elektronskim učionicama kojima su opremljene sve škole, gdje bi svakom od učenika bila postavljena različita pitanja i time onemogućena svaka vrsta subjektivnog djelovanja.

Kako je istakla šefica Odjeljenja za srednje i obrazovanje odraslih Lamija Husić, učenici su pokazali lošiji nivo znanja na ovoj eksternoj provjeri od uspjeha koji je iskazan nakon okončanog prvog polugodišta.

“Prosječna srednja ocjena za bosanski jezik je 3,60, matematike 1,67, engleski jezik 3,25 i njemački jezik 2,86. Ovakvi rezultati govore nam da bismo trebali pristupiti izmjenama prvo nastavnih programa za svaki od ovih predmeta, pa tek onda nastavnih planova“, naglasila je Husić. Potcrtala je da je Ministarstvo pripremilo vrlo kvalitetne kataloge pitanja prema kojima su se učenici sa svojima nastavnicima mogli dobro pripremiti za eksternu maturu.

Rezultati na eksternoj maturi, postignuti kroz ovaj pilot projekt ni u kojem smislu i formi neće uticati na ocjene iz predmeta iz kojih se polaže eksterna matura, kao ni prilikom upisa na visokoškolske ustanove.

Pomoćnica ministra za informatizaciju Azemina Njuhović je govorila o iskoraku koji će na nivou naše zemlje prvi uraditi Kanton Sarajevo, a tiče se on-line upisa učenika u srednje škole, čime će se onemogućiti svaka vrsta subjektivnih uticaja i namještanja prilikom upisa djece u srednje škole.

“Svi učenici koji nemaju mogućnost da od kuće apliciraju, bit će im omogućeno da to urade u svojim osnovnim školama. Za djecu koja dolaze iz drugih kantona na školovanje u sarajevske srednje škole omogućit će im se pristup platformi za on-line upis u šest ranije određenih osnovnih škola, a koje su već treću godinu domaćini djeci iz drugih kantona“, kazala je Njuhović.

 

NV

Na vrh